Автор: admin
Публикувано на: 23.08.2010 13:28:38

Рейтинг:

Зад
За поредния тестдрайв в рубриката „Зад волана” решихме да заложим на един малък градски автомобил, чието последно поколение е доказателство, че Chevrolet работи усилено за усъвършенстване на своите модели във всяко отношение, с цел по-сериозно навлизане на европейския пазар.

Тестовият Spark е с 1.2-литров бензинов двигател, а нивото му на оборудване е най-високото – LT. За да проверим възможностите на мъника не само в градски условия, където той се справи безупречно, се отправихме към Ждрелото на река Ерма, известно също като Трънското ждрело.

История
Историята на Chevrolet Spark започва през 1998г., когато на бял свят се появява първият представител на модела, познат ни като Daewoo Matiz. Седем години по-късно излиза и второто поколение на мъника, но вече под настоящото име.

През 2007-ма, на изложението в Ню Йорк, Chevrolet представя пред обществеността концептуалния автомобил Beat, с който компанията демонстрира новата стилистика на своите модели. Година по-късно той получава серийна версия, която се явява трето поколение на Spark.

Екстериор
Новият Spark има изключително грабваща визия, като дизайнът му е максимално изчистен. Така например, ясно личи липсата на защитни странични лайсни, а дръжките на задните врати са маскирани.

В същото време автомобилът има ясно изразени форми. Радиаторната му решетка е в типичния за новите модели на марката стил, броните са с агресивен дизайн, предните светлини са с впечатляващи размери за този клас коли, в задния капак е вграден масивен спойлер, а арките на калниците са с доста мускулест вид.

Интериор
Интериорът на Spark е също толкова революционен за модела, колкото и екстериорът, като силно впечатление правят декоративните елементи, боядисани в цвета на купето.

При създаването на новия Spark, от Chevrolet са искали да покажат, че не е задължително малките бюджетни автомобили да са спартански отвътре, поради което са заложили на прецизно изпълнение и значително по-качествени материали от тези, използвани при неговия предшественик.

Като фен на мотоциклетите нямаше как да не обърна внимание и на основния блок с контролните прибори, който е вдъхновен от двуколесните превозни средства и включва голям циферблат на скоростомера и цифров дисплей на километража.

Двигатели
Chevrolet Spark се предлага с два бензинови двигателя. Те са изцяло алуминиеви с работни обеми 1.0 и 1.2 литра и съответно с мощности 68 и 81к.с. Агрегатите отговарят на европейските еко стандарти Euro 5, като отделят по-малко от 120гр/км. CO2 емисии, а от компанията им дават 5-годишна гаранция.

Двигателите са 4-цилиндрови с по 16 клапана. И при двата средният разход на гориво е 5.1л/100км., а при извънградско шофиране консумацията пада до 4.2л/100км. На Spark 1.0 са му необходими 15,5сек., за да ускори от 0-100км/ч., докато при модификацията с 1.2-литров агрегат ускорението става за 12,1сек.

Технологии
В никакъв случай не може да става въпрос за някакви революционни технологии при новия Spark, поради простата причина, че той все пак е малък градски автомобил, при това един от най-достъпните на пазара.

Инженерите на Chevrolet обаче са обърнали сериозно внимание на някои аспекти. Най-същественият е, че са намалили значително нивата на шум и вибрации, като мерките за шумоизолация са фокусирани върху ефективната изолация на пода, преградната стена между купето и двигателния отсек и вътрешните панели на каросерията.

Самата конструкция на автомобила позволява пространството в багажното отделение да е 170л., което е най-високото в този клас. Благодарение на конструкцията на задните седалки пък, чиито облегалки се сгъват в съотношение 60/40, когато се намират в хоризонтално положение, товарният капацитет достига цели 994л.

Сигурност
Стандартното оборудване за безопасност включва фронтални и странични въздушни възглавници, както и въздушни завеси за водача и пътника на предната седалка. Предните предпазни колани са снабдени с устройства за притягане в случай на удар, а пътниците отзад разчитат на три броя триточкови предпазни колани.

По желание на клиента, Chevrolet Spark може да се оборудва и с електронен контрол на стабилността ESC, но системата се предлага като опция само при нива на оборудване LS+ и LT. Важно е да отбележим, че моделът постигна едни от най-високите резултати в своя сегмент на краш тестовете EuroNCap.

Цени и оборудване

Цената на базовия Spark, задвижван от 1.0-литров двигател, започва от 16 590 лв. с ДДС, като тази модификация може да се поръча в изпълнения +, LS и LS+. В стандартното и оборудване влизат регулируеми по височина седалка на водача и волан, електрозадвижвани странични прозорци отпред, отопляеми предни седалки, бутони за управление на аудиосистемата от волана, електрозадвижвани и отопляеми външни огледала, бордови компютър и предни чистачки с функция против замръзване.

Стойността на Spark 1.2 пък е 19 642 лв., но имайте предвид, че той е с най-високото ниво на оборудване LT и разполага допълнително с дръжки на вратите, огледала и заден спойлер в цвета на купето, предни фарове за мъгла, спортна броня, хромирана радиаторна решетка, 14 или 15-инчови алуминиеви джанти, мрежа за багажника, парктроник, мултифункционален волан и климатроник.

В момента от Chevrolet са пуснали промоция на новия Spark, според която цената на базовия модел започва от 16 490лв., но в нея са включени множество допълнителни екстри. Повече подробности за промоцията можете да намерите на Chevrolet.bg.

Заключение
Новият Chevrolet Spark е вероятно най-добрият избор за хората, търсещи евтин градски автомобил, който в същото време да предоставя отлична сигурност на пътя и да разполага с атрактивен външен вид и интериор.

Със своя динамичен дизайн, мъникът привлича погледите най-вече на младежите, а пътуването на дълги разстояния не е никакъв проблем, стига да не прекалявате с багажа. Моделът разполага с най-голямия багажник в класа си, но все пак не забравяйте, че е компактна кола.

Тестовият автомобил
Впечатленията ми от новия Spark са доста добри, като трябва да си призная, че предварително бях малко скептичен към автомобила, имайки предвид неговия предшественик, но мнението ми бързо се промени.

Маневреността, която колата предлага в градски условия е просто незаменима и ще улесни значително ежедневието ви. От друга страна не усетих абсолютно никаква умора докато пътувах от София до Трънското ждрело и обратно (около 160км.), което е показателно за неговото удобство.

Spark-ът, с който прекарах няколко дни, е с 1.2-литровия бензинов двигател и най-високото ниво на изпълнение – LT. По принцип, базовата му цена е 19 636 лв. с ДДС, но след отстъпките, които компанията прави в момента, тя може да достигне 17 600 лв.

Ако сте решили да станете собственик на новия Chevrolet Spark, не пропускайте да го оборудвате със системата за стабилност ESC. Тя ще ви струва допълнително само около 270 лв., но със сигурност няма да съжалявате.

Галерия Chevrolet Spark 1.2 LT
Читателски коментари

шеви - 2011-04-22 09:40:52 0 отговори

шеви -

Аз притежавам СПАРК 1LS и съм очарован от колата ,возенето и тн.Вози много меко и безшумно малките дупки не ги усеща ,преди имах опел корса и има голяма разлика.Купето е неочаквано ширко и удобно.

Анонимен 2010-09-09 15:14:40 0 отговори

Анонимен

Аз също карам малка кола/тойота/.Точно такива коли трябва да карат всички, а не тези големи джипове, които горят 2 повече .

Fori 2010-08-27 12:39:32 0 отговори

Fori

мен пък ми харесва. Не знам защо българите все плюят по малките автомобили, а в същото време карат точно такива.

Анонимен 2010-08-26 23:57:03 0 отговори

Анонимен

Най-много ми хареса интериора на колата, защото лайсните по таблото и вратите са в цвета на автомобила. Това е супер яко.

Vesko 2010-08-25 10:44:33 0 отговори

Vesko

Изключително симпатична кола на външен вид и цената и е доста приемлива. Не знам каква е като качество, но напоследък то е толкова занемарено от всички автопроизводители, че едва ли е по-зле от на другите малки коли.

Magi 2010-08-23 21:11:10 0 отговори

Magi

Какво разбираш под консервна кутия?

Nas 2010-08-23 19:20:07 1 отговори

Nas

Лично мое мнение е че производството на автомобили тип консервна кутия трябва да се забрани. Или поне да си ги карат там където са си ги измислили...

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg